Home » Business » Entrepreneurship » Hoe kan ik een bedrijf opzetten met behulp van Google (en zorgen dat het een succes wordt)?

Hoe kan ik een bedrijf opzetten met behulp van Google (en zorgen dat het een succes wordt)?

Tech Page One

Hoe kan ik een bedrijf opzetten met behulp van Google (en zorgen dat het een succes wordt)?

 

De manier waarop een online bedrijf wordt opgezet is drastisch veranderd vanwege Google. Waarom? Omdat het nu mogelijk is om, voordat u de eerste stappen onderneemt, erachter te komen wat de doelstelling van uw bedrijf is en welke online marketing daarbij aansluit. Bovendien biedt Google een nieuwe manier om aanvankelijk te leren wat je wilt bereiken. Het is niet langer een kwestie van gevoel en ook focusgroepen en marktonderzoeken zijn gedateerd. U kunt zich volledig richten op hetgeen de klant daadwerkelijk vereist. U kunt nu zien waar klanten naar op zoek zijn en, nog belangrijker, waarvoor ze willen betalen, gebaseerd op zoekopdrachten in Google. En dit is allemaal mogelijk voordat er een kapitaal wordt uitgegeven aan het opzetten van een bedrijf.

Dit staat centraal bij het ontwerpen van een minimaal uitvoerbaar product: u verlaagt het risico van marktonderzoeken door simpelweg een product de deur uit te krijgen. We kunnen zelfs nog een stap verder gaan en u aanraden om een verkooppagina en bestelmechanismen op te zetten voor een product dat nog niet bestaat. Op deze manier kunt u erachter komen of mensen het daadwerkelijk zullen kopen (een methode die wordt aanbevolen in “The 4-Hour Workweek” van Tim Ferriss).

U produceert dus precies wat de klant aangeeft te willen kopen, in plaats van te produceren wat u denkt dat klanten willen waarbij u vervolgens de plank misslaat. Maar hoe komt u hierachter?

Stap 1: Begin bij de kop

Hoe kan ik een bedrijf opzetten met behulp van Google (en zorgen dat het een succes wordt)?Om uw eerste 1000 klanten te bemachtigen, zult u eerst moeten ontdekken waar een klant naar zoekt, wat nu mogelijk is doordat zoekmachines aangeven waar klanten het meest naar zoeken.

Stel dat u perkamentpapier wilt verkopen. Door uw belangrijkste zoekterm te beperken tot “perkamentpapier” blijven uw uitgaven ook beperkt (minder dan €100 per dag) wanneer u dat trefwoord adverteert met behulp van AdWords of Bing Ads.

Als u uw dagelijks budget afbakent, heeft u de tijd om de advertentie te testen (wat verschijnt er in de zoekmachine?), uw landingspagina (waar komen gebruikers terecht als ze op de advertentie klikken?) en uw verkoopkanaal (waar kopen gebruikers het product?). Vervolgens kunt u uw productiestrategie aanpassen aan uw bevindingen.

U zult snel ontdekken of hetgeen u aanbiedt, en de manier waarop u het aanbiedt, van belang zijn voor de zoektermen die u hebt gebruikt. Het komt vaak voor dat de termen waarvan u dacht dat ze van belang waren uiteindelijk niet de termen waren waar potentiële klanten naar zoeken.

Stap 2: Grijp de staart vast

Als u eenmaal een idee hebt wat het conversiepercentage van uw belangrijkste zoekterm is, kunt u andere termen gaan toevoegen aan de betaalde trefwoorden die u voor ogen hebt door uw campagne. Op deze manier kunt u uitbreiden met langere, specialistische zoektermen.

Let echter op: doe dit niet voordat u uw hoofdterm hebt vastgesteld. Google, Microsoft en Yahoo willen dat u zo snel mogelijk op zo veel mogelijk zoektermen biedt. Weersta deze verleiding. Houd uw oorspronkelijke campagne klein en gericht op uw hoofdterm om uw uitgaven te beperken.

Voor uw hoofdterm “perkamentpapier” vindt u bijbehorende termen als “koosjer perkamentpapier”, “perkament bakpapier” en “wax papier” via Google Trends.

Deze bijbehorende termen kunnen tot een hoger conversiepercentage leiden omdat het doel van de gebruiker specifieker is. Bovendien is het goedkoper om op deze termen te bieden.

Stap 3: Gebruik betaalde advertenties om uw organische strategie te optimaliseren

Op het moment dat u de beste hoofdtermen en de daarvan afgeleide termen hebt ondervonden uit uw betaalde advertenties, is het tijd om u te richten op zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Voer “perkamentpapier” in bij Google en onderzoek welke websites naar boven komen bij uw zoekopdracht. Vraag uzelf vervolgens af: “Waarom bereiken deze websites zo’n hoge positie en wat kan ik doen om die positie te bereiken zodat ik Google niet langer hoef te betalen voor deze service?” U hebt drie mogelijkheden:

1. Probeer de sites te overtreffen. Het kan twee tot drie jaar duren voordat u een website overtreft op een natuurlijke manier, met name als de site dezelfde hoofdtermen bevat als die van u. Om sneller het gewenste resultaat te bereiken, kunt u verschillende acties ondernemen, zoals link building, outreach en content marketing. U zult hiervoor moeten investeren, maar uiteindelijk zullen deze methoden zichzelf terugbetalen.

2. Adverteer op andere sites. Stel u voor dat de website die aan de top staat geld genereert uit zijn bezoekers via het Google Display Network: de publisher van het Google Adwords-platform. U kunt nu een nieuwe, visuele netwerkcampagne starten die zich richt op die website. Op die manier komt u te weten hoe die website zijn bezoekers omzet naar klanten. Vervolgens komt het strategische deel: als het een onafhankelijke site is, kunt u zich richten tot de eigenaar en hem aanbieden om de ruimte die bestemd is voor advertenties rechtstreeks te kopen voor bepaalde tijd zodat er geen tussenpersoon nodig is. Daarna kunt u een betere advertentie ontwerpen die speciaal is aangepast aan de site om ervoor te zorgen dat bezoekers uw advertentie aanklikken. Als u eenmaal een directe zakenrelatie met de eigenaar van de site hebt opgebouwd, kunt u een stap verder gaan en uw concurrentie buitensluiten door uw advertentie contractueel vast te leggen op de site. Hoewel u gebruikmaakt van dezelfde ruimte als voorheen, zult u er meer voor betalen, maar u heeft de garantie dat niemand anders uw plaats kan overnemen en dat u deze waardevolle verkeersbron behoudt.

3. Koop de website. Websites zijn net digitale huizen. Sommige zijn gebouwd op grond van onschatbare waarde en hebben alleen wat aandacht nodig om de waarde te doen stijgen. Omdat u de advertentie al contractueel heeft vaststaan, weet u precies hoeveel het verkeer van de site u oplevert. In bepaalde gevallen is het verstandig om de site onmiddellijk te kopen en daarna te verbeteren.

Deze opties sluiten elkaar niet uit. U kunt uw website bouwen om uw concurrentie te overtreffen terwijl u rechtstreeks adverteert bij diezelfde concurrentie. Dit geeft u een grote voorsprong.

Op deze meerlaagse manier hebben we onze Archives opgezet. Dit bedrijf is opgericht vanuit het niets en bleek een ongeëvenaard succes. Allereerst hadden we verbeteringen aangebracht op de lessen die we hadden geleerd met betrekking tot betaald adverteren. Daarna hebben we die opgedane kennis gebruikt om onze SEO-strategie te ontwikkelen. Dit was een zeer waardevolle strategie. De strategie bleek zelfs zo waardevol dat Ancestry het bedrijf in 2012 heeft overgenomen voor $100 miljoen.

Als u uw kansen wilt vergroten om een succesvol online bedrijf te beginnen, dan moet u weten waar klanten voor willen betalen en vervolgens uw bedrijf hierop aanpassen.

 

 

Brian David Crane

Brian David Crane

Brian David Crane is entrepreneur en investeerder in technologie. Als hij niet aan het werk is om de beller-ID van smartphones te verbeteren met zijn bedrijf CallerSmart, speelt hij voetbal of leest hij een goed boek.

Laatste Artikels:

 

Tags: Business, Entrepreneurship