Home » Business » Productivity » Hoe onvoldoende aandacht voor IT-services ervoor kan zorgen dat bedrijfsgroei en -productiviteit achterblijven

Hoe onvoldoende aandacht voor IT-services ervoor kan zorgen dat bedrijfsgroei en -productiviteit achterblijven

Tech Page One

IT services en bedrijfsgroei

 

Met de hype rondom digitale transformatie is het begrijpelijk dat CIO’s soms vergeten dat de gevestigde elementen van de infrastructuur nog steeds cruciaal zijn – en zelfs belangrijker dan ooit.

Terwijl de aandacht van de media is gericht op innovatie, kunnen IT-beleidsmakers het zich niet permitteren om operationele problemen in zowel hardware als software te negeren. CIO’s moeten een stabiel, betrouwbaar platform voor digitale transformatie creëren door middel van vooraanstaande technologieën, zoals cloud, big data en automatisering.

Door opname van een robuuste setup van IT-services in hun organisatie kunnen CIO’s kostbare fouten voorkomen en zorgen dat hun bedrijf steeds sterker wordt. Wat gebeurt er nou eigenlijk als IT-services niet up-to-date worden gehouden? We bespreken drie mogelijke probleemgebieden, en onderzoeken hoe deze uitdagingen kunnen worden aangepakt.

Denk aan servicevereenvoudiging om storingspunten te verwijderen

IT services binnen bedrijfstechnologieTechnologie is de sleutel om slimme bedrijven te helpen in dit moderne tijdperk effectief te reageren. De aandacht voor digitale transformatie betekent echter dat IT-services soms over het hoofd worden gezien als cruciaal component binnen de bedrijfstechnologie. Dat is een vergissing die ernstige gevolgen kan hebben. Om te beginnen is de kans op storing veel groter als uw technologie veroudert of vertraagt vanwege gebrek aan onderhoud.

De sleutel tot succes, zelfs in een tijdperk van complexe en snel-veranderende zakelijke eisen, is vereenvoudiging. Darryl Carlton, onderzoeksdirecteur bij Gartner, zegt dat IT-systemen vaak niet worden opgebouwd met dezelfde betrouwbaarheid, integriteit en voorspelbaarheid als andere technische disciplines, ondanks het feit dat het beste advies beschikbaar is.

CIO’s moeten een beroep doen op vertrouwde serviceproviders, aangezien zij cruciale technologische systemen onderhouden. Deze deskundigen helpen het bedrijf bij het beheren van de volledige levenscyclus van cruciale IT-activa. Alleen door optimaal gebruik te maken van IT-services, op het gebied van consulting, tests en evaluatie, zal uw bedrijf zijn voorbereid op de toekomst.

Win advies in bij operationele deskundigen om de druk op interne resources te verminderen

De vraag naar digitale transformatie houdt in dat de druk die op de IT-afdeling wordt uitgeoefend, blijft stijgen. Zelfs in een onzekere wereld wijzen bedrijven meer geld toe aan geavanceerde systemen en services. Volgens IDC zullen de wereldwijde IT-uitgaven stijgen van $ 2,46 biljoen in 2015 tot meer dan $ 2,8 biljoen in 2019.

Bedrijven hebben IT-medewerkers nodig die inzicht hebben in het beste van moderne systemen en services, en die met de rest van de firma samenwerken om de meeste waarde uit de voortdurende investering in technologie te halen. De moderne technologie-professional moet naar buiten zijn gericht en bereid zijn het bedrijf te helpen optimaal gebruik te maken van IT.

IT-medewerkers kunnen die externe bedrijfsaandacht echter alleen handhaven als ze niet worden belast met operationele problemen. Als technologieleiders samenwerken met een specialist in IT-services, zijn er slechts beperkte menselijke hulpbronnen nodig voor werk buiten de IT-afdeling.

Werk samen met vertrouwde specialisten om een zaak voor integratie van services op te bouwen

In een periode van razendsnelle en doorlopende verandering moet het bedrijf kunnen vertrouwen op stabiele technologische platforms. IT-services kunnen hierbij een cruciale rol spelen. Van verouderde technologieën tot nieuwe cloud-systemen en verder tot geavanceerde analyse: het bedrijf kan de concurrentie slechts een stapje voor blijven in het digitale tijdperk als de technologie beschikbaar is.

IT-beleidsmakers moeten een manier vinden om deze services bij elkaar te brengen. Geweldige IT-services van een betrouwbare partner helpen bij het ondersteunen van uw bedrijfscase voor systeemintegratie; ze tonen mede aan hoe technologieën op nieuwe en spannende manieren bij elkaar kunnen worden gebracht.

Als het gaat om het vinden van een betrouwbare partner moeten IT-leiders goed letten op sterktes en capaciteiten. Analyticus Gartner zegt dat cloud-versnelling, digitale bedrijfsstrategieën en kostenoptimalisering bepalen welke IT-serviceproviders het meeste succes zullen hebben. Met de juiste IT-servicepartner kan uw organisatie erop vertrouwen dat haar geïntegreerde systemen de bedrijfsveranderingen kunnen ondersteunen.

Lees meer over hoe IT-services de onbezongen held zijn voor bedrijfsproductiviteit

 


 

Referenties:

Darryl Carlton on IT failure: http://www.gartner.com/smarterwithgartner/it-projects-need-less-complexity-not-more-governance/

IDC on IT spending: https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41006516

Gartner on IT services market share: https://www.gartner.com/doc/3310718/market-share-analysis-it-services

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels is als journalist gespecialiseerd in het bedrijfsleven en IT-leiderschap. Na een periode als redacteur bij CIO Connect en bij Computing schreef hij al voor verschillende organisaties, waaronder de Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing en Times Higher Education. Mark draagt ook bij aan CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform en CIOnNET. Hij heeft uitgebreide ervaring met hoe CIO's technologie gebruiken en toepassen in het bedrijfsleven.

Laatste Artikels:

 

Tags: Business, Productivity