Home » Business » Productivity » Lage kosten, hoge opbrengsten – uw bedrijfstechnologie migreren/de CEO tevreden houden

Lage kosten, hoge opbrengsten – uw bedrijfstechnologie migreren/de CEO tevreden houden

Tech Page One

3-747x325

 

Het upgraden van de bedrijfsinfrastructuur van een organisatie kan leiden tot meer dan lagere IT-kosten alleen, zoals de Italiaanse Renon Bank en het Royal Opera House in Londen ondervonden na volledige vernieuwing van hun technologische processen.

Hoewel opera een traditioneel terrein lijkt, vraagt de technologie die nodig is om honderden artiesten en musici te ondersteunen om een moderne bedrijfsinfrastructuur.

“Het is heel lastig toonaangevend te zijn als je niet over de juiste tools beschikt,” aldus Jason Oliver, Head of Technology Operations van het Royal Opera House. “IT ondersteunt al onze activiteiten. Van podiumproducties tot backofficesystemen, waaronder marketing en financiën, er is geen onderdeel van ons bedrijf dat niet afhankelijk is van de technologie die we gebruiken.”

Met systemen van vijftien jaar oud, die zowel op de server ter plaatse als op desktopcomputers van medewerkers draaiden, besloot het Royal Opera House dat volledige vernieuwing nodig was om de organisatie flexibeler en veerkrachtiger te maken.

Die vernieuwing begon in het datacenter met een verschuiving van infrastructuur ter plaatse naar een extern gehoste private cloud. Dit leidde direct tot resultaten. “We zochten een veel veerkrachtigere oplossing met volledige virtualisatie. Die hebben we gekregen,” zegt Oliver.

Gedreven door naleving

Lage kosten, hoge opbrengsten – uw bedrijfstechnologie migreren/de CEO tevreden houdenToen de Europese Centrale Bank (ECB) nieuwe regels aankondigde voor naleving van de regelgeving en bedrijfscontinuïteit, pakte de Italiaanse Renon Rural Bank dat aan als een gelegenheid om zijn datacenter opnieuw te ontwerpen.

Renon Rual Bank, opgericht in 1892 om kredieten te verlenen aan de gemeenschappen van het Italiaanse Zuid-Tirol bij de Oostenrijkse grens, levert volledige bankdiensten aan meer dan 20.000 klanten en heeft meer dan vijftig medewerkers, waarvan zes in het interne IT-team werken.

De onderneming beveiligen en de IT-kosten verlagen

Het interne team van Renon stelde vast dat routinematige onderhoudstaken steeds meer tijd kostten. Bij een ramp zou het ontzettend lastig zijn de data te herstellen, en als er ooit een serviceonderbreking zou plaatsvinden, zouden er klantgegevens verloren gaan.

Na de vernieuwing van de bedrijfsinfrastructuur is Oswald Mair, General Manager van de bank, zeer tevreden met de resultaten. “We hebben ons niveau van beveiliging en bedrijfscontinuïteit enorm verbeterd en het risico op dataverlies vrijwel uitgesloten,” aldus Mair. “Dit is buitengewoon belangrijk voor ons omdat het betekent dat we aan de nalevingsregels kunnen voldoen.”

Nu duurt een beveiligingstest nog maar vijf minuten in plaats van de uren die er met de vorige oplossing voor nodig waren. Gegevens worden in één seconde gesynchroniseerd. Het herstel van data is extreem eenvoudig geworden. Daar zijn nu nog maar vijf muisklikken voor nodig, in plaats van 27. “Als er een ramp gebeurt, zouden de gebruikers, zowel medewerkers als klanten, dat niet eens merken. Ze zouden gewoon kunnen doorwerken, zonder serviceonderbreking,” zegt Mair.

Bij het Royal Opera House waren de ervaringen zo goed dat ze het gebruik van desktopcomputers door medewerkers konden afbouwen. “De proef verliep zo goed dat de CEO bereid was de desktops helemaal op te geven,” pocht Oliver. “Dit was een enorme verandering.”

Het tevreden houden van zowel CEO als klanten betekent twee vliegen in één klap. Het Royal Opera House en de Renon Bank laten zien hoe vernieuwing van de bedrijfsinfrastructuur en het implementeren van end-to-end-bedrijfsoplossingen een bedrijf vooruit kunnen helpen.

 


 

Referenties:

  1. End-to-end partnership hits all the right note

 

 

Paul Wallbank

Paul Wallbank

Paul draagt regelmatig bij aan Business Spectator en IT News en schrijft daarnaast opdrachten voor privépublicaties. Zijn gepubliceerde boeken zijn onder andere e-Business: Zeven stappen naar online succes (gepubliceerd door John Wiley & Sons) en de Small Business Guide to IT (gepubliceerd door Allen & Unwin). Paul’s voornamelijke interesse is hoe het bedrijfsleven en de samenleving evolueren in de aangesloten economie. Zijn andere vakgebieden omvatten IT-beveiligingsissues, big data, cloud, businesstechnologie, “the internet of things” en de toekomst van zakelijke oplossingen.

Laatste Artikels:

 

Tags: Business, Productivity