Home » Business » Corporate Responsibility » Strategische giften zijn goed voor het bedrijf

Strategische giften zijn goed voor het bedrijf

Tech Page One

Strategische giften zijn goed voor het bedrijf

 

Deb Bauer, Director Global Youth Learning Strategy bij Dell, reist voor haar werk de hele wereld over en heeft met eigen ogen gezien wat het voor leerlingen betekent om voor het eerst te beschikken over een computer, internet, of zelfs over elektriciteit.

“Het is overal hetzelfde: geef jonge mensen de beschikking over technologie en ze gaan er gelijk mee aan de slag. Ze krijgen toegang tot de wereld buiten hun klaslokaal en kunnen deze wereld leren kennen,” zegt Bauer. “We willen allemaal deel uitmaken van de grote wereld en leerlingen hebben alleen maar toegang nodig om mee te kunnen doen.

In de afgelopen zeven jaar dat ze dit werk doet is Bauer getuige geweest van de grote invloed die een toonaangevend technologiebedrijf kan hebben wanneer het zijn technologie en expertise aanwendt om wereldproblemen op te lossen. Bijvoorbeeld het gebrek aan technologie waar miljoenen jongeren over de hele wereld mee te maken hebben.

Dell ondersteunt non-profitorganisaties over de hele wereld als onderdeel van zijn plan Legacy of Good, niet alleen financieel of met nieuwe Dell technologie, maar ook door middel van de expertise van zijn medewerkers en het vrijwilligerswerk dat ze doen. Bauer zegt dat Dell technologie, wanneer deze gratis beschikbaar wordt gemaakt voor Dell’s Youth Learning partners, nog meer kracht heeft in combinatie met de passie en expertise van vrijwilligers.

Strategische giften zijn goed voor het bedrijf“Wanneer onze medewerkers hun energie en unieke vaardigheden gebruiken om sociale verandering teweeg te brengen, hebben onze giften meer invloed en versnelt dit de positieve resultaten in onze gemeenschappen. Vrijwilligerswerk zorgt ook voor een gelukkiger team, een beter moreel en grotere loyaliteit. En de nieuwe vaardigheden en inzichten die medewerkers opdoen bij het vrijwilligerswerk zijn vaak de inspiratie voor nieuwe ideeën voor onze klanten,” zegt Bauer.

Ze voegt toe dat Dell zich met haar giften concentreert op onderwijs en kanker bij kinderen, “omdat dit twee belangrijke gebieden zijn waarbij de behoeften van kinderen en onze capaciteiten elkaar kruisen.”

Susan McPherson, expert op het gebied van verantwoord ondernemen en oprichter en CEO van McPherson Strategies, beschrijft deze manier van strategische giften als iets “waar iedereen baat bij heeft”. McPherson zegt dat grote bedrijven nu verder gaan dan alleen maar cheques uitschrijven en hun unieke expertise toepassen op een manier die de meeste sociale invloed heeft.

Ze verwijst bijvoorbeeld naar NeighborNest van Twitter, een onderwijscentrum op een steenworp afstand van het hoofdkwartier aan de Market Street in San Francisco.

Voor deze gezinsvriendelijke ruimte waar daklozen en gezinnen met weinig inkomen technologische vaardigheden kunnen opdoen, maakt de microblogwebsite gebruik van zijn technologische expertise, financiële middelen en vrijwilligerswerk door medewerkers. Volgens zijn blog werkt Twitter samen met plaatselijke organisaties, zoals Catholic Charities en Compass Family Services om jeugdzorg, onderdak en hulp bij het zoeken van een baan te coördineren; er is zelfs een programma opgezet voor schoolkinderen om te leren programmeren. Sommige leraren zijn vrijwilligers die werken bij Twitter.

McPherson voegt toe dat bedrijven door het delen van verhalen, via video’s, podcasts en artikelen, een waardevol bewustzijn kunnen creëren van uitdagingen die zowel plaatselijk als wereldwijd spelen.

“Technologie speelt elke dag een steeds grotere rol in ons leven, zowel op het werk als privé,” zegt ze. “Wat ik nu zie is de blijvende wereldwijde invloed die een bedrijf kan hebben door bewustzijn te creëren. Zonder bewustzijn hebben we geen idee en begrijpen we niets van de uitdagingen waar mensen die het minder goed getroffen hebben mee geconfronteerd worden. Technologie brengt verandering door bewustzijn.”

Bauer zegt dat het zorginitiatief van Dell voor kinderen met kanker, één van zijn kenmerkende programma’s voor goede doelen, een uitstekend voorbeeld is van de technologie, expertise en het vrijwilligerswerk van Dell. Samen zorgt dit werkelijk voor een positieve verandering door middel van wat zij ‘gedeelde waarde in actie’ noemt.

Een voorbeeld van wat ze bedoelt met het ‘gedeelde waarde-giftenmodel van Dell’ is het volgende:

Doordat Dell zich met miljoenen dollars over meerdere jaren heeft ingezet voor het ontwerpen en doneren van krachtige oplossingen voor computing en cloudtechnologie, is de weg naar een effectieve behandeling voor kinderen met kanker nu veel sneller af te leggen.

De technologische doorbraken die vrijwilligers van Dell hebben gemaakt tijdens het ontwerpen van deze oplossing zijn al toegepast op het aanbod van Dell voor zijn klanten in de gezondheidszorg.

Door middel van onophoudelijk vrijwilligerswerk met non-profitpartners, bieden medewerkers troost en steun aan kankerpatiënten en hun familie.

Dell heeft twee ambitieuze doelen gesteld als motor achter zijn invloed in gemeenschappen, wat onderdeel is van het plan Dell 2020 Legacy of Good: het langetermijnplan van het bedrijf om haar technologie en expertise in te zetten waar ze het meeste kunnen betekenen voor mensen en voor de wereld.

Ons doel is om meer medewerkers van Dell te inspireren om hun passie en unieke professionele vaardigheden te gebruiken in dienst van hun gemeenschap. Het andere doel is om de jeugd van tegenwoordig een hoopvolle toekomst te bieden door hen toegang te geven tot technologie.

 

 

Hier vertelt Bauer in een video-interview wat zij en haar collega’s doen om iets goeds na te laten in gemeenschappen over de hele wereld.

 

 

Heather Wilson

Heather Wilson

Heather Wilson is schrijfster en lid van het Dell Corporate Responsibility Marketing team.

Laatste Artikels:

 

Tags: Business, Corporate Responsibility