Home » Business » Productivity » Vijf betere manieren om uw technische bedrijfsoplossingen te beheren/Vijf manieren om de concurrentie voor te blijven

Vijf betere manieren om uw technische bedrijfsoplossingen te beheren/Vijf manieren om de concurrentie voor te blijven

Tech Page One

Vijf betere manieren om uw technische bedrijfsoplossingen te beheren/Vijf manieren om de concurrentie voor te blijven

 

Technologie is een zakelijke noodzaak en essentieel voor het concurrentievermogen van elk bedrijf. Kwesties zoals gebruikersmobiliteit en apparaatbeheer zijn essentiële aspecten van de IT-infrastructuur van organisaties geworden.

Technologiebeheer is niet altijd gemakkelijk met snel veranderende systemen en met klanten en medewerkers die meer functionaliteit voor hun eigen apparaten willen. Hierna volgen vijf manieren om uw bedrijfstechnologie goed te beheren in een veeleisende mobiele wereld.

1. Beveilig uw systemen

Vijf betere manieren om uw technische bedrijfsoplossingen te beheren/Vijf manieren om de concurrentie voor te blijven“Als groothandel in biologische voeding moeten we 24/7 online zijn”, zegt Klaus Weiss, Teammanager IT-beveiliging bij Dennree GmbH, een van de belangrijkste groothandels in Duitsland op het gebied van biologische voeding.

Het bedrijf levert aan meer dan 150 supermarkten en heeft 3000 medewerkers in dienst. De behoefte aan apparaatbeheer voor de bescherming van klanten en de systemen van Dennree is daarom enorm.

Door te investeren in nieuwe technologische services en samen te werken met een vertrouwde technologiepartner, heeft Dennree zijn IT-infrastructuurbeheer kunnen upgraden en zijn systemen kunnen beveiligen zonder meer personeel in dienst te nemen.

 

2. Implementeer de juiste tools

Seabix, een Zwitsers bedrijf voor IT-services, heeft geconstateerd dat het leveren van de juiste tools voor bedrijfsbeheer het recept voor succes van hun klanten was. “We hebben gezien dat de meeste van onze klanten dit soort beheerservice nodig hadden”, zegt Thierry Kramis, de CEO van het bedrijf.

“We kunnen een clientapparaat ongeveer binnen een uur opzetten, vergeleken met drie tot vijf uur voorheen”, zegt Kramis. “Ik krijg er nooit genoeg van klanten te vertellen over het serviceniveau voor desktopbeheer dat we hen kunnen bieden.”

3. Centraliseer IT-beheer

AeroMéxico Delta TechOps, een joint venture tussen Grupo AeroMéxico en Delta Airlines, beheert met slechts vijf IT-medewerkers de IT-infrastructuur voor een duizendtal stafleden die zich bezighouden met het onderhoud, de reparatie en revisie van vliegtuigen.

“We hebben maar vijf IT-medewerkers en toch ondersteunen we 1000 gebruikers met een betrouwbaarheid van 99,8%”, zegt Karl Tyer, de CIO van de joint venture.

4. Gebruik de cloud

De Franse consultingfirma BAW constateerde dat BAW in Frankrijk groei stimuleert door de servicekosten van hun klanten via een on-demand cloudservice te verlagen met tot 50%.

Nicolas Codron, General Manager bij BAW, zegt: “On-demand services is wat klanten nu nodig hebben. Een gehoste infrastructuur biedt onvoldoende flexibiliteit of schaalbaarheid voor een dergelijke service. Een cloudoplossing is wat nodig is.

5. Mobiliteit is belangrijk

Het Meander Medisch Centrum in Nederland constateerde dat het betrekken van hun verpleegkundigen bij de ontwikkeling van een app bijdroeg aan een betere patiëntenzorg. Dit heeft hen ertoe aangezet verpleegkundigen vanaf elke locatie in het ziekenhuis realtime toegang te verlenen tot patiëntdata op mobiele apparaten

“We wilden iets positiefs doen voor de verpleegkundigen en ze vanaf de eerste dag betrekken bij de digitalisering van onze organisatie”, zegt Vincent van Luling, Manager Informatisering en Automatisering. “Op die manier moedigen we een culturele en technologische verandering aan.”

Omdat technologie essentieel is voor de altijd verbonden bedrijfswereld van tegenwoordig, is het van groot belang te beschikken over de juiste mobiele apps en apparaten om in verbinding te blijven met een private cloud, zodat je optimaal kunt profiteren van je investeringen in IT.

 


 

Referenties:

  1. http://i.dell.com/sites/doccontent/corporate/case-studies/en/Documents/2014-seabix-10013018-patch-maintenance-client-estate.pdf
  2. http://i.dell.com/sites/doccontent/corporate/case-studies/en/Documents/2015-techops-10013244-end-to-end-data-center-flexibility.pdf
  3. http://i.dell.com/sites/doccontent/corporate/case-studies/en/Documents/2014-baw-10013286-cloud-services-erp-storage-support.pdf
  4. http://i.dell.com/sites/doccontent/corporate/case-studies/en/Documents/2015-meander-10021157-application-development-tablets.pdf

 

 

Paul Wallbank

Paul Wallbank

Paul draagt regelmatig bij aan Business Spectator en IT News en schrijft daarnaast opdrachten voor privépublicaties. Zijn gepubliceerde boeken zijn onder andere e-Business: Zeven stappen naar online succes (gepubliceerd door John Wiley & Sons) en de Small Business Guide to IT (gepubliceerd door Allen & Unwin). Paul’s voornamelijke interesse is hoe het bedrijfsleven en de samenleving evolueren in de aangesloten economie. Zijn andere vakgebieden omvatten IT-beveiligingsissues, big data, cloud, businesstechnologie, “the internet of things” en de toekomst van zakelijke oplossingen.

Laatste Artikels:

 

Tags: Business, Productivity