Home » Business » Entrepreneurship » Wereldberoemd Formule 1-team komt dichterbij de eerste plaats

Wereldberoemd Formule 1-team komt dichterbij de eerste plaats

Tech Page One

MAIN ARTICLE IMAGE (1)

 

Formule 1 is ‘s werelds meest prestigieuze race-evenement. Teams van over de hele wereld strijden hier om als eerste de zwart-wit geblokte vlag in het vizier te krijgen. Een van de meest gerenommeerde teams is Williams, opgericht door Frank Williams in 1977. Om aan kop te blijven in de race is het gebruik van hypermoderne technologie in alle aspecten, van training en ontwikkeling van groot belang. “IT is het fundament voor alles wat we bij Williams doen,” aldus Phil Cooper, manager IT-infrastructuur. “Van het concept en eerste ontwerp tot op het circuit, we zouden niet eens een auto kunnen starten zonder laptop om de systemen mee te monitoren.”

Interlagos- Sao Paulo- Brazil- Saturday 14 November 2015- Valtteri Bottas- Williams FW37 Mercedes-Williams werkt aan twee projecten met Dell. Ten eerste om samenwerking te verbeteren en ten tweede om de infrastructuur van het team op de baan te upgraden. Als eerste werd met experts van Dell gesproken over het plannen en ontwerpen van de nieuwe infrastructuur. Deze consulten bestonden ook uit een reeks workshops, waarin voorbeelden werden getoond van het potentiële succes van het team als ze met Dell in zee zouden gaan. In de workshops werden de huidige en de geplande situatie weergegeven, zodat het team kon zien wat ze moesten doen om de zakelijke doelen te behalen en wat Dell kon doen om ze daarbij te helpen. Het team was onder de indruk van deze consulten; Graeme Hackland kwam bij Williams als IT-directeur en kwam in overleg met het uitvoerend comité tot de conclusie dat meer samenwerking essentieel was voor de IT-strategie van het team. Williams werkt nu al tien jaar samen met Dell en de twee teams komen regelmatig samen om de IT-strategie te bespreken. Williams besloot om te migreren naar Office 365, vanwege de uitstekende Service Level Agreements (SLA’s). Hackland informeerde Dell over deze plannen, maar verstouwde erop dat de experts een perfecte oplossing zouden ontwerpen. “Dell kwam met het beste ontwerp voor de manier waarop de migratie zou werken,” aldus Hackland. “We stelden geen eisen aan de manier waarop de migratie moest verlopen en legden geen beperkingen op. Dat lieten we aan de leveranciers over.”

Het Williams-team had een krap budget en weinig tijd, maar beide beperkingen stonden het succes van de oplossing van Dell niet in de weg. Hackland zegt: “Het is het enige project waar ik ooit aan heb gewerkt, waarbij mensen me elke dag kwamen vragen of ze ook konden migreren omdat de persoon naast ze in het testprogramma zat. De tevredenheid van de gebruikersmet de nieuwe omgeving ligt boven de 99 procent.”

BODY TEXT IMAGE 2Tijdens de implementatie voorzag het Dell team de Raad van Bestuur van wekelijks updates, en de gemigreerde gebruikers van trainingsmateriaal in het formaat van hun voorkeur via Dell LEAP, het online trainingsportaal van Dell. “We waren ook erg blij met de workshops van Dell, die we organiseerden wanneer een afdeling ging migreren,” vertelt Hackland. “Na iedere migratie waren er een aantal dagen mensen van Dell aanwezig om vragen van gebruikers te beantwoorden terwijl ze met de migratie bezig waren.”

Het uitvoerend comité is niet alleen zeer te spreken over de briljante oplossing zelf, maar ook over de mate van support die Dell heeft geleverd. Dell ProSupport heeft een centrale technische accountmanager voor het team in dienst, die alle vragen kan doorsturen naar een lokaal supportteam van Dell. Op deze manier is Williams overal voorzien van support. Cooper zegt: “Dell ProSupport Plus is uitstekend. Een voorbeeld hiervan is toen we een vervangende voeding nodig hadden voor een server toen we op een circuit in Brazilië waren. Toen de engineers die avond terug in het hotel kwamen, lag daar al een nieuwe voeding op ze te wachten.”

Na de migratie naar Office 365, werkte Williams samen met Dell aan het tweede project, namelijk baan- en fabrieksinfrastructuur. Tijdens het raceseizoen gaat de infrastructuur met het team mee de hele wereld over, waardoor de buitenkant van de hardware veel slijtage oploopt. Om deze reden moet de hardware iedere twee jaar worden vernieuwd. Cooper en het team keken naar de gebruikelijke hardwarevernieuwing, evenals naar alternatieve architecturen. Na benchmarktests van een hyper-converged oplossing, zegt Cooper: “De voordelen waren zo groot dat we niet lang na hoefden te denken over een overstap naar een hyper-converged architectuur,” aldus Cooper. “Deze oplossing was al zoveel verder dan onze vorige architectuur. We voerden simulaties van verschillende workloads uit en wisten 10 tot 11 keer de throughput te behalen die we met onze Network Attached Storage kregen.”

Williams blijft successen behalen met behulp van hun nieuwe architectuur en 24/7-support van Dell. Het team is flexibeler dan ooit tevoren en dankzij de doorlopende samenwerking weet het Williams-team elke dag successen te behalen. Dell Services is tijdens iedere stap van de migratie en implementatie beschikbaar geweest om te zorgen dat het team op soepele en efficiënte wijze zijn doelen behaalt.

U kunt hieronder de volledige casestudy bekijken casestudy. Meer informatie en bronnen van Dell over dit onderwerp vindt u hier.

Wereldberoemd Formule 1-team komt dichterbij de eerste plaats

 

 

Craig Brown

Craig Brown

Craig Brown MCSE (Exchange), MCSA (O365), Principal Consultant, Dell UK. Craig Brown is een Principal Consultant in Unified Communications en Collaboration met 16 jaar ervaring. Hij richt zich op het ontwikkelen van complexe mondiale UC en oplossingen op basis van Microsoft-technologieën.

Laatste Artikels:

 

Tags: Business, Entrepreneurship