Home » Future Ready Enterprise » Vijf manieren om uw IT-personeel te transformeren naar innovators

Vijf manieren om uw IT-personeel te transformeren naar innovators

Tech Page One

5 ways to transform your IT staff into innovators-Main Article Image

 

Een op services gebaseerde methode kan uw bedrijf helpen met meer zekerheid toekomstplannen te maken. In een tijdperk van doorlopende verandering is die mate van verzekering een geweldige waardetoevoeging. En toch kan consultatie met vertrouwde experts ook de productiviteit van het personeel bevorderen.

In een eerder artikel voor Tech Page One zetten we uiteen hoe een servicegerichte benadering uw bedrijf sterk kan maken. In dit artikel demonstreren we hoe een overeenkomst met de juiste adviespartner uw IT-personeel kan helpen verandering te bevorderen.

Een servicegerichte methode betekent dat uw IT-personeel meer kans zal zien zich te richten op de strategische projecten die kunnen helpen bij het aandrijven van innovatie en waarmee uw organisatie op de lange termijn de concurrentie voor kan blijven. Hieronder zetten we vijf belangrijke manieren uiteen waarmee u uw personeel in innovators kunt veranderen.

1. Verbreek de banden met dagelijkse operationele taken

5 ways to transform your IT staff into innovators-Body Text ImageIDS besteedde vijf jaar aan het onderzoeken van hoeveel tijd er aan verschillende IT-taken wordt besteed en het antwoord is steeds hetzelfde: 80% aan routinematige, dagelijkse taken en slechts 20% aan innovatie. De onderzoeker zegt dat een tijdstoewijzing van 80:20 een belemmering vormt voor innovatie, die in een digitaal tijdperk kan leiden tot concurrentievoordeel.

IT-beleidsmakers moeten hun IT-afdelingen helpen de overgang te maken. Door middel van een servicegerichte methode kunnen CIO’s hun personeel helpen zich te richten op taken die echt waarde aan hun bedrijf toevoegen. Een goede consultancyservice neemt wat van de last weg en helpt uw IT-team zich te richten op meer dan operationele taken.

2. Schakel over van bewakingssystemen op communicatie met mensen

Als uw IT-team teveel tijd in het datacenter besteedt, zullen ze niet voldoende begrip hebben van de werkelijke vereisten van zakelijke gebruikers. Succesvolle CIO’s zien in dat de levering van waardevolle systemen afkomstig is uit betrokkenheid met het bedrijf.

Een deskundig consultancy voert de systeembewaking uit én vindt manieren om uw bedrijf te helpen met automatisering en de IT-resources te organiseren. Als de bedrijfsvoering efficiënter wordt uitgevoerd door middel van een servicegerichte methode, kan uw technologieteam het datacenter verlaten en echte zakelijke relaties aangaan.

3.

Uw IT gebruikt meer systemen en diensten dan ooit tevoren. Een IT-leider die niet de oplossingen levert die gebruikers nodig hebben, loopt het risico te worden omzeild door line-of-business-eenheden die de cloud gebruiken om hun eigen tools te kopen.

Een servicegerichte methode kan u helpen grip te krijgen op het grote ecosysteem van systeem en partners waarop alle organisaties in het moderne tijdperk zich beroepen. Van virtualisatie tot samenwerking, een betrouwbare externe partner geeft u voldoende tijd en mogelijkheden om nieuwe technologie met vertrouwen te adopteren.

4. Ga over van het oplossen van problemen naar het opbouwen van ervaringen

Nieuwe apparaten en diensten blijven het bedrijf bombarderen. Denk aan de hoeveelheid mobiliteits- en samenwerkingstools die al beschikbaar zijn en de mogelijkheid voor verdere verandering vanwege het Internet of Things.

Uw betrouwbare partner kan uw IT-team helpen uw systemen te moderniseren – en mogelijk migreren – naarmate nieuwe technologieën ontstaan. Met een servicegerichte methode kan uw IT-team beginnen te evalueren hoe apps en big data kunnen worden gebruikt voor het opbouwen van betere klantenervaringen, zowel intern als extern.

5. Vind nieuwe rollen om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien

De servicegerichte methode kan voor IT-professionals een schok zijn. Medewerkers die het grootste deel van hun loopbaan met technologie knutselen, kunnen vinden dat de overgang naar betrokkenheid en innovatie een enorme culturele verschuiving vertegenwoordigt.

Naarmate uw bedrijf dit nieuwe werkmodel begint te definiëren, moet u mogelijk nieuwe functies voor bestaand personeel binnen de IT-afdeling zoeken. Een servicegerichte methode helpt u bij het definiëren van deze rollen en zorgt dat uw dagelijkse activiteiten worden uitgevoerd terwijl er nieuwe, creatieve oplossingen worden aangebracht.

Meer informatie over hoe u uw bedrijfswaarde kunt laten groeien door middel van implementatieservices en hoe een servicegerichte methode uw bedrijf kan versterken.

 


 

Referenties:

http://www.techpageone.co.uk/future-ready-enterprise-uk/services-led-approach-empowers-business/

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels is als journalist gespecialiseerd in het bedrijfsleven en IT-leiderschap. Na een periode als redacteur bij CIO Connect en bij Computing schreef hij al voor verschillende organisaties, waaronder de Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing en Times Higher Education. Mark draagt ook bij aan CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform en CIOnNET. Hij heeft uitgebreide ervaring met hoe CIO's technologie gebruiken en toepassen in het bedrijfsleven.

Laatste Artikels:

 

Tags: Future Ready Enterprise