Home » Technology » Mobility » 5 redenen om uw externe teams te vertrouwen

5 redenen om uw externe teams te vertrouwen

Tech Page One

5 reasons to trust your remote teams 747-325

 

Niet op kantoor zijn, betekent een beperkte bereikbaarheid. Dat is vaak de grote zorg van zakelijke beleidsmakers die bang zijn dat ze de activiteiten van hun externe medewerkers niet kunnen volgen.

Dat hoeft echter niet zo te zijn, zelfs voor bedrijven die werken met verwegwerkers die 30 uur of meer per week niet op kantoor zijn. Vertrouwen is essentieel bij het consolideren van een sterk en efficiënt werkend team.

Het geheim van effectieve werkrelaties met werknemers die binnen en buiten het bedrijf werken, zit ‘m in een combinatie van krachtige mobiliteitsoplossingen en goede werkmethoden. Als senior managers een veilige verbinding kunnen leggen met werknemers buiten kantoor, stimuleren ze een productieve samenwerking van en met hun medewerkers.

1. Ze weten hoe ze het werk moeten klaren

5 reasons to trust your remote teams 350-250Op jezelf werken is best moeilijk. Dit zijn werknemers die goed moeten kunnen omgaan met de rust om hen heen. Het moeilijkst van extern werken is voor veel mensen het gebrek aan een praatje bij de koffiemachine.

Maar extern werken kan prestaties ook juist verbeteren. Je kunt lekker doorwerken, ongestoord door gezellig pratende collega’s en eindeloze vergaderingen die vaak de agenda verstoppen. Met een veilige mobiliteitsoplossing voor uw bedrijf blijft u in contact met uw medewerkers en kan hun productiviteit juist toenemen.

2. Ze kunnen overal werken

Verwegwerkers vervullen veel verschillende rollen, van verkopers in de buitendienst tot consultants en gedetacheerde medewerkers die bepaalde taken uitvoeren, zoals gegevensverwerking. In veel gevallen hebben deze verwegwerkers al een hele loopbaan achter de rug waarbij ze niet op kantoor werken.

Geef uw externe personeel de juiste tools – en dan blijkt dat u een groep medewerkers hebt die niet aan een bureau vastgeklonken hoeven te zijn voor een bijdrage aan het bedrijf. Uit onderzoek van Dell blijkt dat de belangrijkste apparaten voor verwegwerkers de laptop (62%) en de smartphone (51%) zijn.

3. Ze kunnen veilig werken

Soms zijn managers bezorgd dat medewerkers die achter de firewall van het bedrijf werken de beveiliging van het bedrijf in gevaar brengen. De angst bestaat dat externe medewerkers meer worden blootgesteld aan de risico’s van malware of phishing door slechte internetverbindingen of slordige werkmethoden.

Het is inmiddels tijd om dit soort ideeën uit de wereld te helpen. Moderne oplossingen voor mobiele beveiliging bieden een uitstekende connectiviteit, zelfs voor medewerkers die van buitenaf inloggen op bedrijfssystemen. Versleuteling ligt aan de basis van het werk dat verwegwerkers doen met bedrijfsgegevens, en elke IT-manager moet zorgen voor een veilige overdracht van gegevens.

4. Ze zijn met gevoelige gegevens te vertrouwen

Verwegwerkers hebben vaak toegang tot gevoelige gegevens nodig om hun werk te kunnen doen. Volgens onderzoek heeft 52% van de informatiewerkers toegang tot gevoelige informatie, zoals contact- en creditcardgegevens.

U hebt als manager meer gemoedsrust als u werkt met een technologiepartner die voor alle besturingssystemen en apparaten een beveiligde toegang biedt, die aan regelgeving voldoet. Als u er zeker van kunt zijn dat uw werknemers op een veilige manier toegang hebben tot belangrijke gegevens, hebt u waarschijnlijk ook meer vertrouwen dat verwegwerkers hun werkzaamheden goed kunnen uitvoeren.

5. Ze behalen met de juiste ondersteuning geweldige resultaten

Verwegwerkers hoeven zich niet alleen te voelen. Er bestaan veilige connectiviteitsoplossingen zodat medewerkers overal en altijd met collega’s kunnen samenwerken. Haal alles uit de cloud en stel belangrijke maatstaven vast, zoals een veilig Virtual Private Network en Single Sign-On. Zo zorgt u dat geautoriseerde gebruikers toegang hebben tot belangrijke tools.

Onderzoek van Dell geeft aan dat 83% van de organisaties verwacht dat het aantal verwegwerkers het komende jaar toeneemt. Laat uw thuiswerkers en andere externe medewerkers weten dat goede ondersteuning beschikbaar is bij technische problemen.

Voor meer informatie over het scheppen van de juiste voorwaarden voor uw externe medewerkers klikt u hier.

 


Onderzoek van Dell:

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels is als journalist gespecialiseerd in het bedrijfsleven en IT-leiderschap. Na een periode als redacteur bij CIO Connect en bij Computing schreef hij al voor verschillende organisaties, waaronder de Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing en Times Higher Education. Mark draagt ook bij aan CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform en CIOnNET. Hij heeft uitgebreide ervaring met hoe CIO's technologie gebruiken en toepassen in het bedrijfsleven.

Laatste Artikels:

 

Tags: Mobility, Technology