Home » Technology » CAD, Graphics & Design » Robuuste apparaten: de praktijk is de beste leerschool

Robuuste apparaten: de praktijk is de beste leerschool

Tech Page One

Robuuste apparaten: de praktijk is de beste leerschool

 

Is het tijd om uw verkoop- en serviceteams te voorzien van een robuust apparaat?

De overstap naar mobiel biedt enorme voordelen voor werknemers en bedrijven. Werknemers kunnen overal hun werk doen, wat betekent dat bedrijven hun personeel verbonden en productief kunnen houden. Mobiliteit kan een bedrijf enorm veel voordeel opleveren, maar daarvoor moeten apparaten wel beschikbaar en bewerkbaar zijn.

Met robuuste apparaten wordt toegankelijkheid een zekerheid. Werknemers die hun laptop of tablet laten vallen, zullen merken dat de technologie goed beschermd is. Toegankelijkheid is natuurlijk niet de enige zorg. Het kan erg kostbaar zijn om uw werknemers mobiel te maken. Met robuuste apparaten beschikken bedrijven over een manier om hun werknemers te voorzien van draagbare technologie met een effectieve total cost of ownership.

Deze bedrijfsvoordelen (beschikbaarheid, beveiliging en kosten) betekenen dat organisaties in belangrijke sectoren, zoals de politie en het leger, nu al profiteren van robuuste apparaten. Het toegenomen belang van mobiele werknemers betekent dat alle bedrijven moeten gaan nadenken over de beschikbaarheid van hun draagbare oplossingen; en dat anderen, zoals verkoop- en servicewerknemers zich moeten gaan richten op robuuste apparaten.

Op weg naar nauw verbonden werknemers

Mobiliteit verandert de manier waarop mensen werken. Analysebureau Gartner schat dat moderne werknemers gemiddeld per dag drie verschillende apparaten gebruiken. Dit stijgt waarschijnlijk naar vijf tot zes apparaten, nu technologieën zoals draagbare apparaten en het Internet of Things steeds meer gemeengoed worden.

Robuuste apparaten: de praktijk is de beste leerschoolMobiele apparaten bieden werknemers dan steeds meer vrijheid. Werknemers die anders wellicht vastzaten aan de pc op een bureau, kunnen dan overal informatie ontvangen en bekijken. Een dergelijke flexibiliteit kan een aanmerkelijke verbetering zijn voor verkoop- en servicewerknemers. Deze werknemers kunnen gebruikmaken van mobiele technologie om in contact te blijven en meer tijd door te brengen met klanten, in plaats van formulieren in te vullen in een kantoor.

Wanneer een bedrijf echter afhankelijk is van mobiele apparaten, kan het zich geen storing in de technologie veroorloven. IT-afdelingen worden onder druk gezet om een groot aantal verschillende apparaten te ondersteunen, in het bijzonder met betrekking tot de specialistische applicaties die nodig zijn voor verbonden verkoop- en servicewerknemers. Organisaties dienen een overstap naar mobiel zorgvuldig te beheren, vooral wat betreft de kosten en het onderhoud.

Robuuste apparaten gebruiken om flexibele werknemers te ondersteunen

De bedrijfsvoordelen die verbonden werknemers met zich meebrengen houden in dat meer verkoop- en servicemedewerkers gebruik kunnen maken van mobiele technologie om verbonden te blijven. IT-managers moeten zich echter realiseren dat veel apparaten niet ontworpen zijn voor intensief gebruik buitenshuis en dat hardwarestoringen een groot probleem kunnen zijn. VDC Research meldt dat bedrijven regelmatig te maken hebben met storingspercentages van meer dan 50%.

Een belangrijke aandachtspunt is bijvoorbeeld de beveiliging, in het bijzonder het beheer van spam. Storingen blijven echter niet beperkt tot technische problemen. Fouten van gebruikers, bijvoorbeeld het laten vallen of beschadigen van een apparaat (denk aan waterschade) kan leiden tot storingen van het apparaat.

De beste manier om de total cost of ownership (TCO) binnen de perken te houden, is om te profiteren van robuuste technologie. Bewijs van VDC Research lijkt aan te tonen dat niet-robuuste apparaten drie keer zoveel storingen hebben dan robuuste apparaten, terwijl de TCO van robuuste apparaten gemiddeld 46% lager is.

En de TCO draait niet alleen maar om de betrouwbaarheid van een apparaat. Als uw personeel geen toegang heeft tot hun laptop of tablet, zijn ze niet productief. Moderne apparaten zijn immers cruciaal voor belangrijke werkzaamheden. Denk maar aan een werknemer die erop uit wordt gestuurd om een belangrijk programma te repareren, en van wie het gereedschap het ter plekke begeeft. Dit levert mogelijk hoge kosten op voor uw bedrijf: niet alleen gaat er productiviteit verloren, ook de klant is niet tevreden.

Robuuste technologieën kosten wellicht meer dan mobiele computers voor consumenten, maar ze verdienen zich op de lange termijn terug dankzij hun betrouwbaarheid, beschikbaarheid en lage TCO. Hierdoor zijn deze apparaten een effectieve vervanging voor gedateerde hardware. Uw moderne werknemers kunnen onderweg aan het werk, en dankzij uw mobiele apparaten kunnen werknemers altijd verbonden en productief blijven.

 


 

Referenties:

Onderzoek van Gartner over mobiliteit: http://www.gartner.com/newsroom/id/3076817

Onderzoek van VDC over robuuste apparaten (deel 1): http://www.vdcresearch.com/_Documents/tracks/t7v1brief-2667.pdf

Onderzoek van VDC over robuuste apparaten (deel 2): http://www.businesswire.com/news/home/20150817005210/en/Kyocera-Survey-Finds-Mobile-Device-Failures-Costing-Businesses

 

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels is als journalist gespecialiseerd in het bedrijfsleven en IT-leiderschap. Na een periode als redacteur bij CIO Connect en bij Computing schreef hij al voor verschillende organisaties, waaronder de Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing en Times Higher Education. Mark draagt ook bij aan CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform en CIOnNET. Hij heeft uitgebreide ervaring met hoe CIO's technologie gebruiken en toepassen in het bedrijfsleven.

Laatste Artikels:

 

Tags: CAD, Graphics & Design, Mobility, Technology