Home » Technology » CAD, Graphics & Design » Vijf geweldige redenen waarom designpro’s een slim werkstation nodig hebben

Vijf geweldige redenen waarom designpro’s een slim werkstation nodig hebben

Tech Page One

Vijf geweldige redenen waarom designpro's een slim werkstation nodig hebben

 

PC’s en speciaal designwerk vormen geen goede combinatie. Hier volgen vijf redenen waarom een speciaal werkstation een beter idee is.

1. Mogelijkheid tot het verwerken van grote bestanden

Een basisvereiste – maar iets waar een pc mogelijk moeite mee heeft. Bestanden die door ontwerpers worden gebruikt, zijn niet klein – en kunnen ook niet klein worden gemaakt zonder op beeldkwaliteit in te boeten. Het is cruciaal dat het gekozen werkstation zeer grote bestanden kan laden en verwerken.

Een speciaal werkstation kan worden voorzien van grote hoeveelheden werkgeheugen en meerdere CPU’s. Het kan ook een PCIe/M.2 solid state-opslag bevatten die de bestanden veel sneller laadt en verwerkt dan een pc.

2. High-definition, snelle graphics

Vijf geweldige redenen waarom designpro's een slim werkstation nodig hebbenWaar de meeste pc-gebruikers tevreden zijn met schermdefinities van 72/96dpi, kunnen 4k/5k-schermen van een werkstation tot 250 dpi weergeven. Hiermee kunt u werken op de detailniveaus die worden vereist voor high-definition afdrukken en uitzendpublicatie. Het bewerken van afbeeldingen kan worden gedaan op volledig printniveau: zelfs inzoomen op delen van de afbeelding leidt niet tot bovenmatige pixelisatie van de inhoud.

3D-graphics hebben de combinatie van snel geheugen nodig voor verwerking van grote bestanden evenals geschikte grafische kaarten en monitoren voor het leveren van soepele beweging. Het kan verleidelijk zijn om high-end gaming-pc’s als optie te beschouwen. Deze zijn echter afgestemd op verschillende behoeften rondom graphics rendering van op games gebaseerde inhoud. Er blijft een kloof van verschil tussen een op games gerichte grafische kaart en een op design gerichte grafische kaart.

3. Niet alleen geschikt voor aanraking

Aanraakschermen zijn alomtegenwoordig. Men is eraan gewend op tablets en smartphones en ze worden steeds vaker ook op laptops gebruikt. Bij pc’s en werkstations ligt de nadruk echter niet op aanraakschermen, maar daar komt wel verandering in.

Het gebruik van multitouch-schermen stelt ontwerpers in staat om werk samen te knijpen en uit te trekken om in en uit te zoomen. Om een drukgevoelige stylus te gebruiken om te tekenen en bewerken. Om een kopie binnen een composiet rechtstreeks op het scherm te markeren.

Er komen ook nieuwe mogelijkheden naar voren: speciale digitale cursors of afstemknoppen voegen meer flexibiliteit en functionaliteit toe aan de manier waarop ontwerpers met werkstations communiceren zonder dat ze een toetsenbord of muis hoeven te hanteren.

4. schermen

Ontwerpers werken met composieten die bestaan uit tekst en afbeeldingen.  De grafische afbeeldingen en tekst moeten worden bewerkt zonder dat er steeds op ‘Alt-tab’ tussen vensters hoeft te worden gedrukt.

Ondersteuning voor meerdere schermen betekent dat er niet alleen aan verschillende dingen tegelijkertijd kan worden gewerkt, maar dat de impact van een verandering rechtstreeks in de composiet kan worden bekeken.

4k/5k-schermen en aanraakschermen werken echter niet altijd goed samen. Sommige nieuwere werkstationontwerpen combineren een 4k/5k-scherm met een digitaal werkoppervlak dat een lagere definitie heeft als geavanceerde aanraakgevoelige omgeving voor beheersing van de inhoud met tegelijkertijd zicht op het resultaat in high-definition.

5. Afgestemd op uw applicaties

PC’s zijn niet echt afgestemd – het zijn algemene werkpaarden waarop alles wat erop is geïnstalleerd naar vermogen werkt.

Een werkstation kan worden afgestemd op het uitvoeren van een specifieke applicatie – Adobe Creative Suite, Autodesk, PTC of wat dan ook. Als zodanig krijgt u de beste prestaties die uit de applicatie kunnen worden gehaald – op CPU-, opslag-, geheugen- en onderlinge verbondenheidsniveaus.

Klik hier om meer gesprekken te bekijken over CAD, graphics & design.

 

Clive Longbottom

Clive Longbottom

Clive Longbottom is al zo'n 25 jaar industrie-analist. Hij is opgeleid tot chemische engineer en ziet daardoor alles wat met processen te maken heeft. Clive werkte in verscheidene functies in middelgrote en grote organisaties, waardoor hij een goed begrip heeft van wat een organisatie nodig heeft. En dat is geen onstilbare technologiehonger. Clive kijkt overal naar, vanuit het oogpunt van "Wat doet dit voor mij, mijn team, mijn afdeling, mijn organisatie, de waardeketen?" Hierdoor onderscheidt hij de belangrijke, vaak basale technologieën van de meer elegante, maar minder bruikbare technologieën.

Laatste Artikels:

 

Tags: CAD, Graphics & Design, Technology