Home » Technology » CAD, Graphics & Design » Workstationtechnologie gebruiken om de betrokkenheid van klanten te verbeteren

Workstationtechnologie gebruiken om de betrokkenheid van klanten te verbeteren

Tech Page One

Workstationtechnologie gebruiken om de betrokkenheid van klanten te verbeteren 747x325

 

Technologie gebruiken om de kwaliteit van productportfolio’s te verbeteren

Workstationtechnologie kan uw getalenteerde professionals een prestatieboost geven die de productiviteit alsmaar blijft verhogen. Hoewel engineering- en designprofessionals de voordelen van workstationhardware al langer hebben ervaren, biedt de technologie nu ook ongeëvenaarde bedrijfsresultaten op andere gebieden.

Op verkoop- en marketingafdelingen kan workstationtechnologie bijvoorbeeld line-of-business-werknemers helpen om hun eigen capaciteiten en de services van hun onderneming op nieuwe, bijzondere manieren te demonstreren. Workstations kunnen verkoop- en marketingteams geweldige tools bieden, van 3D-rendering tot fotorealistische beeldvorming, zodat zij klanten beter bij hun producten kunnen betrekken en portfolio’s tot leven kunnen brengen.

Hoogwaardig promotiemateriaal creëren voordat producten af zijn

itdTijd is geld en wanneer het op verkoop en marketing aankomt, moeten de beste professionals soms over een enorme voorraad geduld beschikken. Het kan een zeer langdurig proces zijn om geweldige concepten om te zetten in volledige designs. Verkoop- en marketingmedewerkers moeten vaak wachten terwijl de uiteindelijke producten worden gecreëerd en gefotografeerd.

Workstations kunnen echter worden gebruikt om producten op een nieuwe, snelle manier op de markt te brengen. Terwijl de uiteindelijke producten worden gecreëerd, kunnen designprofessionals fotorealistische afbeeldingen van de producten ontwerpen, zodat verkoop- en marketingmedewerkers beschikken over hoogwaardig promotiemateriaal, zelfs voordat de uiteindelijke producten zijn gecreëerd.

In plaats van wachten, kunnen uw werknemers hun fotorealistische afbeeldingen gebruiken om de vraag naar het product te stimuleren zodra de uiteindelijke designs zijn voltooid. Dit levert kostbare tijd op, waardoor uw bedrijf zijn marketingmateriaal sneller op de markt kan brengen en de vraag naar het product kan vergroten, zelfs nog voordat de productielijn is gestart.

Visualisatie met behulp van workstations biedt ook verschillende mogelijkheden tijdens winkeldemonstraties. Het consumententijdperk van de consument wordt gekenmerkt door een hoge mate aan personalisatie. Dergelijke variatie verhoogt de keuze voor de klant, evenals de mogelijke winst van het bedrijf. Personalisatie levert echter ook problemen op, aangezien het voor de meeste organisaties vrijwel onmogelijk is om honderden, of zelfs duizenden, producten op te slaan die slechts subtiel van elkaar verschillen.

Producten visualiseren om details toe te voegen en klanten te winnen

Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan de productie van auto’s, waar sterke personalisatie kan zorgen voor een duidelijke voorsprong ten opzichte van concurrenten. Dell heeft samengewerkt met softwarespecialist 3DEXCITE om fotorealistische modellen te ontwerpen voor klanten van een van de grootste automerken ter wereld.

Klanten kunnen gebruikmaken van de technologie om hun auto te bekijken en om de afwerking en het design aan te passen voordat ze de auto bestellen. Bedrijven kunnen bovendien webservers aan rackgebaseerde workstations koppelen om details nog verder in kaart te brengen. Fotorealistische modellen kunnen vervolgens online worden weergegeven, waardoor klanten hun producten kunnen bedienen, zoals portieren openen en scharnieren buigen.

Denk bijvoorbeeld aan de webgebaseerde 3D-configurator van Dell en Moving Elements. De meSYSTEMS 3D-configuratie rendeert fotorealistische afbeelding in realtime, op ieder apparaat. De cloudgebaseerde benadering van het systeem maakt niet alleen geweldige visualisatie mogelijk, maar vermindert ook het energieverbruik tot wel 30 procent.

Conclusie: workstations voor iedere zakelijke behoefte

Krachtige 3D-beeldvorming baant zich een weg door engineering, richting de verkoop- en marketingafdelingen, waardoor werknemers nog specifieker aan de behoeften van de klant kunnen voldoen. Het eindresultaat is een gelukkige klantenkring die weet hoe het gepersonaliseerde product eruitziet voordat het wordt bezorgd.

 

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels is als journalist gespecialiseerd in het bedrijfsleven en IT-leiderschap. Na een periode als redacteur bij CIO Connect en bij Computing schreef hij al voor verschillende organisaties, waaronder de Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing en Times Higher Education. Mark draagt ook bij aan CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform en CIOnNET. Hij heeft uitgebreide ervaring met hoe CIO's technologie gebruiken en toepassen in het bedrijfsleven.

Laatste Artikels:

 

Tags: CAD, Graphics & Design, Productivity, Technology