Home » Technology » Zakelijke transformatie mogelijk maken met flash

Zakelijke transformatie mogelijk maken met flash

Tech Page One

Mensen aan het werk

 

Zo nu en dan ontstaat er een technologie die de IT-voorziening volledig van z’n stuk brengt. Flash-opslag is zo’n technologie. Het biedt innovators de mogelijkheid om dingen te doen die voorheen gewoonweg onmogelijk waren.

We bespreken hier waarom flash is uitgegroeid tot een heersende stroming, hoe toonaangevende CIO’s de technologie al gebruiken en hoe uw bedrijf flash kan gebruiken als platform voor innovatie en langdurige verandering.

Waarom is flash uitgegroeid tot een heersende stroming?

Flash opslagOnderzoeker IDC zegt dat 85% van bedrijven nu flash gebruikt als volhardende gegevensopslag, terwijl 40% flash ook gebruikt als niet-volhardende cache. Bijna de helft van de opslag maakt gebruik van flash en executives verwachten dat dit totaal in de komende vijf jaar nog zal toenemen.

Flash is het nieuwe normaal in opslag dankzij de betaalbaarheid, veelzijdigheid, efficiëntie en snelheid. En toch, ook al maken steeds meer organisaties gebruik van flash, varieert de mate van acceptatie van flash, en de manier waarop de technologie wordt gebruikt om bedrijfsverandering te ondersteunen nogal.

IDC zegt dat innovators, de groep met de hoogste acceptatie van flash, op een groot aantal verschillende gebieden geniet van superieure bedrijfsresultaten. En toch valt slechts 16% van de bedrijven binnen de innovator-categorie. De resterende 84% firma’s die niet volledig profiteert van flash, loopt risico steeds verder achter te raken.

Hoe creëren innovators nou eigenlijk een concurrentievoordeel door middel van flash?

Firma’s die er al van profiteren, suggereren dat alle flash-series de tijd-naar-de-markt verhogen. Wel 89% van de innovators is van mening dat flash zijn bedrijf in staat stelt nieuwe services te gebruiken die voorheen niet mogelijk waren.

In een door gegevens aangedreven tijdperk kan snellere levering van nieuwe services aan de klant een groot verschil uitmaken, voor wat betreft succes. De kracht van verandering is zodanig dat 86% van de executives vindt dat flash het aanpakken van toekomstige uitdagingen mogelijk maakt. Het ligt voor de hand dat de slimste CIO’s flash gebruiken voor klantgerichte en innovatieve functies.

Sterk nog, flash-innovators presteren op alle zakelijke gebieden beter dan achterblijvers. Flash-innovatieve firma’s genieten van hogere inkomstengroei, winstgevendheid en productiviteit, en ervaren tevens kortere tijd-tot-de-markt voor nieuwe producten.

Hoe kan uw bedrijf profiteren van flash?

De slimste CIO’s hebben al een expliciete strategie voor flash. Ze plaatsen nieuwe applicaties op flash en willen ook bestaande applicaties op flash overbrengen. Achterblijvers blijven flink achter, maar alles is nog niet verloren. Langzaam bewegende firma’s kunnen nog steeds van flash profiteren om ware digitale transformatie te ondersteunen.

Onderzoeker IDC heeft een aantal stappen uiteengezet die bedrijven kunnen nemen om flash te beoordelen en ervan te profiteren. IDC zegt dat bedrijven hun mate van rijpheid moeten beoordelen, inzicht moeten krijgen in de gevallen waarin goed gebruik van flash kan worden gemaakt en nadenken over manieren waarop flash aan bestaande opslagmogelijkheden kan worden toegevoegd.

Het eindresultaat moet een migratieplanning met prioriteit zijn. Met drie keer snellere prestaties, ultralage latentie en sub-milliseconden reactietijden kan een volledige flash-methode voor opslag helpen zorgen dat missiekritieke applicaties supersnel zijn, en altijd beschikbaar. Het is nu een goed moment om uit te zoeken hoe uw bedrijf van flash kan profiteren.

Klik hier om meer over volledige flash-oplossingen te weten te komen.

 


 

Referenties:

https://www.emc.com/collateral/analyst-reports/flash-technology-unlocking-innovations-shape-society.pdf

https://www.emc.com/en-gb/storage/discover-flash-storage/index.htm

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels is als journalist gespecialiseerd in het bedrijfsleven en IT-leiderschap. Na een periode als redacteur bij CIO Connect en bij Computing schreef hij al voor verschillende organisaties, waaronder de Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing en Times Higher Education. Mark draagt ook bij aan CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform en CIOnNET. Hij heeft uitgebreide ervaring met hoe CIO's technologie gebruiken en toepassen in het bedrijfsleven.

Laatste Artikels:

 

Tags: Technology